ERHVERV
ADVOKATER • EJENDOMSADMINISTRATORER
United Art
erkender på godt og ondt at dagens ejendomsmarked agerer på kommercielle
vilkår som derfor nødvendiggør konstant faglig udvikling.
Som oftest med hårfin balancegang mellem økonomiske interresser
og æstetik, mellem udgiftsminimering og effektmaksimering. I årenes
løb har denne bal-lancekunst givet os stabile kunder blandt advokater
og ejendomsadministra-torer, aktører som idag udgør en solid
base i arkitektvirksomheden.
Rentabilitet og udlejningspotentiale bliver afgørende omdrejningspunkter.
ALLE "STORE" HAR ENGANG STARTET SOM "LILLE"
Markedspladsen hvor det
er de mange små foretninger der udgør byens drivkraft. United
Art bliver ofte kaldt ud som "problemknusere for det pulveriserende erhvervsliv".
En kiosk eller en spillehal, et kontorlandskab eller en fast-food-kæde.
Der hvor kroner ruller, vejes disse ofte nøje.
BØRNEHAVER • SKOLER • INSTITUTIONER
Her har vi samlet projekter der viser hvordan United Art engagerer sig i sager hvor vi kan være med til at forbedre de fysiske omgivelser og rammer for vore børn og unge både på skoler og i daginstitutioner.
FRA INDUSTRIPRODUKTION TIL MEDIAPRODUKTION
MASTIFF - et eksempel på hvordan United Art i samarbejde med senografen Thomas Ravn, har løst en opgave med at indrette en tidligere industribygning til et mediahus hvor den spendende men også ofte hektiske situation omkring en TV-produktion som feks. Vild med dans skal kunne rummes indenfor bygningsbestemte rammer sat af tidligere tiders værkstedsproduktion.
LÆGEKLINIKKER
Det er ikke
kun vore huse der har brug for en "doktor" i ny og næ - vi
inden i husene kan også fra tid til anden få behov for at få
tjekket tilstanden hos lægen og da er det viktigt at det foregår
i blide, lyse og venlige omgivelser der gør turen til en lindrende
oplevelse.
United Art har opbygget en solid niche, hvor vi med et effektivt team af hånd-værkere
står stærkt mht indretning af funktionelle rammer for praktisernde
læger.
VEJDIREKTORATET
I denne opgave
for en stor kunde skulle vi vise hvordan vi kunne være med til at bidrage
til forenkling af informationsstrømmen til motorvejsfarende i det ganske
land. Ingen opgave er for lille til at United Art vægter den seriøst
og vort norske slogan;
fra bankpalads til udedas kunne også være;
fra mediahus til info-hjørne
CHARLOTTENLUND KAJAKKLUB
"Kajakkerne skulle lige vendes" da vi modtog kommunalt afslag på en byggeansøgning til en indretningsplan hvor man i første omgang så bort fra handicap-toilet på et nyopført foreningshus hos PALO. Men nødvendigheden med at tegne for og tilgodese hadicappedes muligheder i en kajakklub - der indtil idag aldrig har haft besøg af en bevægelseshæmmet - blev dog hurtigt vendt til noget positivt.
EN FACADE • EN BUTIK
I Købmagergade har United Art frembragt et godt eksempel på en facade-restaurering vi den dag idag er stolte af. Samtidig stod vi for den relativt komplicerede ajour-føring af en mode-kædes butiksindretning.
Køb-en-havn
- som navnet siger er det i byen ved havnen
at handel og vandel sker og det er således også her United Art
som oftest bliver kaldt ud som problemknusere for det pulveriserende erhvervsliv.
Det kan handle om et udhængsskilt.
Opgaven kan være omorganisering af et kontorhus.
Det kan dreje sig om en bevaringsværdig facade der skal lokke kunder
til en ny og moderne virksomhed uden at sætte vor kulturarv over styr.
Eller at tilvejebringe enkel og overskuelig information for motorvejsfarende.
Det kan handle om at give sløje patienter hos lægen en lys og
venlig ventetid.
Eller handle om at gøre livet for vore børn og unge sundt, godt
og spændende så de kan få en god start i livet til gavn
for hele samfundet og verden omkring os.
|